Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le deal à ne pas rater :
Cartes Pokémon 151 : où trouver le coffret Collection Alakazam-ex ?
Voir le deal

 

 Trouw-koets-paard/mariage et attelage

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Empty
MessageSujet: Trouw-koets-paard/mariage et attelage   Trouw-koets-paard/mariage et attelage Icon_minitimeDim 9 Mai - 16:14

Résumée en Français en bas

Dag Merens-lovers,

weinig nieuws gepost de laatste tijd (maar ben niet de enige op dat vlak Evil or Very Mad ), maar ondertussen werken we rustig verder met Opaline...
Zaterdag 8 mei is een meisje die ook een paard heeft staan in de manège weer Opaline staat, getrouwd. En zij wist dat ik men, en ze kent Opaline, dus heeft ze vorig jaar gevraagd of ik het zag zitten om hen naar hun huwelijk te voeren. "Bwa jaah" was mijn antwoord dan (met in mijn achterhoofd : wat is er tegen dan al gebeurd...).

Maar het jaar ging sneller voorbij dan gedacht...
Ik heb Birgit regelmatig dingen gezegd als : "amai, Opaline heeft serieus tegen de onderkant van de koets geslaan", "Opaline had weer kuren", "mijn koetske is wel klein é, daar geraak je niet in met een trouwkleed", "Opaline en ik zijn dat niet gewoon zulle" etc...
Maar niets hielp : ze wou en zou in mijn koets met Opaline naar haar trouw. silent

De laatste weken begon ik dus serieus te stressen, maar ging toch volop aan het voorbereiden : enkele keren op baan met Opaline, in het centrum van de nabijgelegen gemeente op druk moment, het parcours dat ik moest afleggen in Gent te voet verkennen, deftig hoedje kopen (a ja), koets kuisen, tuig kuisen, Opaline kuisen....

Gisteren was dan hun grote dag. Met Opaline en twee helpers naar Gent, Opaline daar opgetuigd en ingespannen, en naar Birgit thuis, waar een huifkar klaarstond met twee friesjes voor 'de suite'. En ikke daar achter parkeren, voor de trouwers pale
Maar, zoals het een echte Merens past, Opaline gaf geen krimp : langs drukke viervaksbaan, langs tramspoor, richting kerk, met heel wat uitgelaten mensen, klokken etc... alleen langer dan 1 minuut staan wachten vond ze niet leuk. Maar verder : gewoon : geweldig goed ! Ze gedroeg zich alsof ze nooit iets anders heeft gedaan... ik stond versteld, nogal wat mensen van de manège waren ook onder de indruk. Na de trouw werden er dan nog wat fotootjes genomen in het Begijnhof daar vlak bij, waar Opaline zich als een professioneel fotomodel gedroeg, en dan mocht ze naar huis, met ikke glunderend van trots achter het stuur van camionske drunken

En voor één keer : voorlopig nog geen fotootjes Crying or Very sad . Zoals ik mijn moeder heb uitgelegd : ik heb nog geen systeem gevonden om te fotograferen terwijl ik aan het mennen ben tongue . Maar misschien als de huwlijksfotograaf klaar is...



Résumée en Français

Hier, une fille qui a aussi un cheval dans le même manège que moi, c'est marié. Elle sait que je travaille Opaline assez, et que je fait l'attelage avec elle aussi, donc Birgit m'avait demandé si moi je voudrais les conduire à l'église...
J'avais bien envie d'essayer, mais j'avais aussi peur : ni Opaline, ni moi ont de l'expérience avec telles choses, et si quelque chose irait mal pendant le mariage... pale
Comme le mariage venait plus proche, je commencais a stresser de plus en plus, et je cherchait plusieurs raison pourquoi Birgit cherchait peut-être quelqu'un avec plus d'expérience, avec des cheveaux avec plus d'expérience, avec une voiture plus jolie etc... mais non, Birgit aimait mieux que moi je faisait ça, avec Opaline... scratch

Et donc : après beaucoup de préparation, j'étais hier à Gand, et j'ai conduis le couple direction église, et après l'église : session avec le photographe ... et Opaline a tout fait comme elle ne fait que ça dans sa vie... elle était incroyabel !
Après les photos j'ai mis Opaline dans le camion, et tout fier d'elle je l'ai rammener à la maison I love you

Pour l'instant : pas encore des photos...désolé Crying or Very sad

that's all folks Sleep
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Empty
MessageSujet: Re: Trouw-koets-paard/mariage et attelage   Trouw-koets-paard/mariage et attelage Icon_minitimeMar 25 Mai - 23:22

et les voilà.../en daar zijn ze dan...
(pas du professionel mais ils donnent une impression/niet van de officiële huwelijksfotograaf, maar het geeft toch een idee)

a ja, voor alle duidelijkheid : ik ben die op de bok en niet de bruid é lol!

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Trouw_10 Trouw-koets-paard/mariage et attelage Trouw_11

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Trouw_12

that's all folks Sleep
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Empty
MessageSujet: Re: Trouw-koets-paard/mariage et attelage   Trouw-koets-paard/mariage et attelage Icon_minitimeJeu 27 Mai - 19:45

Hey Tania,

Dat ziet er goed uit hè !
Het enig wat misschien nog ontbrak : sunny
Dat is hetgeen ervoor gezorgd heeft dat wij toen niet naar Gent zijn afgezakt, Linda was ervan overtuigd dat het weer te slecht zou zijn. Maar echte paardenmensen laten zich daar natuurlijk niet door ontmoedigen hè Evil or Very Mad

In elk geval heel mooi, jij gaat dat zeker nog mogen / moeten doen
(maar had jij geen groom/ceremoniemeester bij?

Greetz
Revenir en haut Aller en bas
patricia

patricia


Féminin Nombre de messages : 74
Localisation : Kapellen - 2950
Date d'inscription : 05/03/2007

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Empty
MessageSujet: Re: Trouw-koets-paard/mariage et attelage   Trouw-koets-paard/mariage et attelage Icon_minitimeMar 1 Juin - 11:05

prachtig gedaan Tania
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Empty
MessageSujet: Re: Trouw-koets-paard/mariage et attelage   Trouw-koets-paard/mariage et attelage Icon_minitimeJeu 17 Fév - 9:50

résumée en français en bas

goede morgen mérens-vrienden,

ondertussen is dit koppeltje bijna een jaar getrouwd, maar ik heb onlangs nog enkele fotootjes doorgestuurd gekregen, en trots als ik ben op m'n zwart... ehm... monster Twisted Evil zal ik ze jullie niet onthouden.

groetjes, en wie weet zien gelijkgestemden onder ons elkaar op de Flanders Horse Expo eind februari !

Bonjour chèrs amis-de-Mérens,

j'ai reçu quelques photo's du mariage où j'ai aidée avec Opaline en attelage... et je veux vous les montrer, fière comme je suis de mon monstre noir ...


mini-maxi merens-fries
(en aan Wim : daar links staat Didiër, mijn groom-voor-één-dag, ook een vrijwilliger van de manège waarvan ik de bruid ken...en hij let duidelijk op z'n knieën waar Opaline hem eerder die dag al eens op 'getikt' had...ze was ongeduldig toen ze voor het huis van de bruid op de passagiers moest wachten geek )

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Stmbk_10

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Stmbk_11

op naar de kerk/direction église
(en aan Wim : meiske dat achter de koets loopt, is ook een vrijwilliger vanuit de manège die klaarstond om bruidspaar op te rapen indien ze uit koets tetterden geek dus twee grooms-voor-één-dag bij die dag)

Trouw-koets-paard/mariage et attelage Stmbk_12

that's all folks Sleep
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Trouw-koets-paard/mariage et attelage Empty
MessageSujet: Re: Trouw-koets-paard/mariage et attelage   Trouw-koets-paard/mariage et attelage Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Trouw-koets-paard/mariage et attelage
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Menweekend/weekend d'attelage
» cours d'attelage/menles
» voor de koets/atteler...
» oefen-menwedstrijd/concours d'attelage teste
» B-menbrevet/brevet attelage

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over de Mérens // A propos du Mérens :: De mérens op het werk // Le mérens au travail-
Sauter vers: