Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-29%
Le deal à ne pas rater :
PC portable – MEDION 15,6″ FHD Intel i7 – 16 Go / 512Go (CDAV : ...
499.99 € 699.99 €
Voir le deal

 

 cours d'attelage/menles

Aller en bas 
4 participants
AuteurMessage
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

cours d'attelage/menles Empty
MessageSujet: cours d'attelage/menles   cours d'attelage/menles Icon_minitimeMer 15 Oct - 19:33

résumée en français en bas

Vorige zaterdag (11 oktober dus), was het eindelijk zover : m'n eerste menles met Opaline cheers
Met de daver op m'n lijf welliswaar... Normaal is het bij de "vervolmakingscursus" de bedoeling dat iedereen afzonderlijk met zijn "span" les komt volgen, en dat ieder op zijn/haar/hun zwakke punten werkt. Nu, aan zwakke punten bij mij geen gebrek Embarassed
Opaline is één maand opgeleid geweest door Didiër, en ik...ehm...heb al bijna drie jaar niet meer gemend, en dat was dan nog met paarden van Wim, de lesgever zelf. Dus : ik met een serieus ei (type struisvogel...) naar de les, en aan Didiër gevraagd of hij me wou komen 1 : uitlachen, en 2 : in gang zetten... Hij was bereid om beide te komen doen tongue

Eerste uitdaging : madame d'Elzele op de camion krijgen...en gelukt op 2 minuten (met 2 personen effectief en 4 op de achtergrond). Oef. Transport op m'n eentje : geen probleem. Daar (in Aalter) van de camion : geen probleem + veel complimentjes omdat 't zo'n "schoontje" is Laughing
Daar optuigen op vreemde locatie tussen vreemde paarden en vreemde mensen : geen probleem. Inspannen...ehm... eventjes spannend want Nancy (vrouw van Wim) besloot een flinke tik te geven op die mooie billen van Opaline, en dat had ze niet zien komen met die oogkleppen aan...dus even vijf minuten paniek (en stilte tussen de toeschouwers...eventjes verrast toch wel) maar nadien alles terug kalm. Didiër nam de leidsels, rustig naar de piste...en rustig beginnen draven. Dan nam ik over, en dat voelde vreemd aan. Ik moet nog zoeken naar het juiste contact, en de juiste manier van aanmoedigen, want ze was zoooooooooo braaf...dat ze eigenlijk gewoon maar wat rondsloefte tongue Dus daar moet op gewerkt worden Smile
Pause na anderhalf uur werk : alle paarden op de middenlijn naast elkaar. Ook dat : geen probleem, ze heeft geen hoef verzet, zonder dat er iemand voor haar neus moest staan. Cool Ze hield wel alles goed in de gaten, vond het manneke dat passeerde met een plateau vol cola'tjes erg interessant, ze bekeek haar buren heel aandachtig, maar : geen beweging, zonder dat ik aan de leidsels moest komen. Zaaaaaaaalig relax.

Dan : terug uitspannen, en terug op de camion : 2 minuten opnieuw, weer met 2 personen...
In de manège was het ondertussen pikdonder want flink na sluitingsuur, maar Opaline is heel braaf van de camion gekomen, heeft zich haar eten goed laten smaken, en is 's anderendaags helemaal niet stijf of zo geweest...

Besluit : alhoewel ze heel erg raar uit de hoek kan komen, komt haar "koudbloed"-karakter er toch goed uit, als het er echt op aan komt. Ok, ze was eerder lui, maar ik had het liever zo voor mijn eerste keer, dan dat ze als een gek door de piste ging razen... nu weet ik beter wat ik aan haar heb, en kan ik eindelijk eens zelf met mijn paard beginnen werken cheers

Enne...sorry, maar geen foto'tjes...aangezien ik eens zelf met m'n beestje bezig was...blijkbaar is er dan toch één nadeel aan het vrijgezellen-statuut lol!

résumée en français

Enfin j'ai travaillé Opaline moi-même cheers Samedi j'ai eu ma première leçon en attelage avec Opaline. J'étais très nerveux, comme je n'ai plus fait çà depuit +- 3 ans, et c'était avec des chevaux de Wim (l'instructeur). Donc j'ai demandé Didiër, qui a formé Opaline en attelage, de venir se moquer de moi, et m'aider au même moment...
Mettre Opaline dans le camion : pas de problème ( Shocked ), déchargement là, et préparer dans un entourage pas connu, avec des chevaux inconnu etc : pas de problème. Petit panique quand Nancy ne pouvait pas résister a taper les jolies "fesses" d'Opaline...mais elle a calmé assez vite (et les spectateur était surpris de sa réaction. tongue ..)
Didiër a commencé pour laisser Opaline entrer en connaissance avec la piste : pas de problème...et après moi j'ai essayé... un petit problème Embarassed parce-que moi je ne 'sentais' pas encore très bien Opaline, je ne trouvais pas très vite le contact correct, et elle était paresseux...mais je préfère çà, comme moi je n'ai pas beaucoup d'expérience en attelage...et je suis très fier d'elle en tout cas cheers

Maintenant, je peux commencer a travailler avec Opaline moi-même Very Happy

Et donc, je ne sais pas prendre des photos.... tongue

groetjes
Tania
Revenir en haut Aller en bas
patricia

patricia


Féminin Nombre de messages : 74
Localisation : Kapellen - 2950
Date d'inscription : 05/03/2007

cours d'attelage/menles Empty
MessageSujet: Re: cours d'attelage/menles   cours d'attelage/menles Icon_minitimeJeu 16 Oct - 9:06

Leuk om te lezen Tania, dat het allemaal zo goed is gegaan.
Ik ben echt heel blij voor jullie. Het is inderdaad wel leuker als je zelf met je paardje bezig kan zijn.
Dus in de toekomst bij een volgende uitstap mogen we je misschien al meetellen tussen de menners. cheers
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

cours d'attelage/menles Empty
MessageSujet: Re: cours d'attelage/menles   cours d'attelage/menles Icon_minitimeMar 21 Oct - 20:18

Dag Tania,

Heel leuk om te lezen en tof dat ze zo braaf was!
Was die les in Aalter? Als je nog eens gaat rijden in Aalter, mag je het altijd laten weten. Dan kom ik eens supporteren!!
Groetjes
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

cours d'attelage/menles Empty
MessageSujet: Re: cours d'attelage/menles   cours d'attelage/menles Icon_minitimeJeu 23 Oct - 21:38

Ziet er inderdaad een leuke gebeurtenis. Liesbet, laat dan weten wanneer jullie gaan kijken dan kunnen we eens samen afspreken. Dan kunnen wij eens zien hoe het echt moet, voor als we het nog eens met Ramos gaan proberen!
Daarbij, dan kunnen we er nog eens 'ne goeie drinken.
(en foto-cd's uitwisselen Wink )
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

cours d'attelage/menles Empty
MessageSujet: Re: cours d'attelage/menles   cours d'attelage/menles Icon_minitimeLun 27 Oct - 12:47

Embarassed oeioei...ben nog niet zenuwachtig genoeg voor de les zonder dat er publiek bij is... tongue Trouwens : het is menLES é, zeker voor mij Razz dat wil zeggen dat ik geen voorbeeld ben...
Maar es komen kijken hoe andere mensen het er van af brengen, kan natuurlijk altijd, is bij Wim in Aalter, voor adres etc zie www.mencursus.be

Ikzelf heb les elke zaterdag van ongeveer 18 u tot ongeveer 21 u (beetje afhankelijk van wanneer iedereen in de piste is), tenzij zaterdag 1 november want dan moet ik werken, en zaterdag 8 november, want dan is er geen les... dus vanaf 15 november normaal opnieuw elke zaterdag, weer of geen weer (tenzij het keihard vriest en de piste dan te hard ligt)

résumée en français

J'ai l'impression qu'il y a des gens qui trouven que je ne suis pas encore assez nerveux pour les leçons en attelage, qu'ils veulent venir voir ...
Mais : pour les intéressées : les leçons sont toutes les samedi de 18-21 h à Aalter, excepte 1 et 8 novembre, et si le piste est trop dure quand il gèle
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





cours d'attelage/menles Empty
MessageSujet: Re: cours d'attelage/menles   cours d'attelage/menles Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
cours d'attelage/menles
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» cours d'attelage/menles 2

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over de Mérens // A propos du Mérens :: De mérens op het werk // Le mérens au travail-
Sauter vers: