nederlandse tekst hieronderBonjour,
comme Katrijn a remarqué, Opaline aime des promenades, et des obstacles, donc aujourd'hui on a combiné les deux sur un terrain d'exercice "cross". Mettre Opaline sur le camion sans trop de problèmes, seller etc là-bas : pas de problèmes, les obstacles : pas de problèmes (au contraire : c'était la première fois qu'elle a vue des choses comme çà, et Katrijn disait qu'Opaline tirait pour aller à l'obstacle suivante et plus haute... elle était vraiment incroyable !
)
Elle s'amusait tellement...qu'elle ne voudrait plus retourner à la maison
Pour mettre Madame sur le camion pour retourner, on avait besoin de : 6 hommes, 4 femmes, quelques cordes, et 2 heures...
Incroyable aussi
Après qu'on a mi Opaline dans son box, Katrijn disait qu'elle veut aussi un Mérens dès qu'elle arrête le compétition national en eventing... elle trouve le caractère d'Opaline "intrigant"
Mois, je trouve çà plustot "déprimant", "fatigant", "énervant"
... mais bon : voici quelques photo's
nederlandsOpaline heeft tot nu toe nog maar twee keer een wandeling buiten gemaakt, en twee keer een spring-hindernis gezien in de piste, maar daar had ze blijkbaar zoveel lol in, dat we (Katrijn en ik) vandaag eens naar een soort oefen-cross-terrein zijn gegaan, om haar daar eens te laten kennismaken met verschillende hindernissen. Dit dus voor de allereerste keer in haar leven...spannend...
Op camionske laden : niet echt groot probleem. Lossen op vreemd terrein en opzadelen : geen probleem. Terrein laten verkennen : geen probleem. Hindernissen nemen : absoluut geen probleem. Zodanig zelfs dat Katrijn me ervan verdacht stiekem een geoefend crosspaard gekocht te hebben zonder het haar te zeggen
Katrijn is een ervaren eventing-ruiter dus kon Opaline wel mooi ondersteunen over de hindernis, maar verder moest ze niets doen, tenzij inhouden, want anders liep madame d'Elzele gewoon doodleuk door naar een volgende, liefst hogere oefening
En blijkbaar vond ze het zodanig leuk...dat ze niet terug naar huis wou
Twee uur werk, bloed, zweet, en bij mij bijna tranen (jaja
), 6 mannen, 4 vrouwen, enkele stevige riemen...en dan besloot ze toch maar mee te gaan naar huis. Eens Opaline terug in haar box stond, zei Katrijn dat ze een Mérens wil zodra ze stopt met op nationaal niveau eventings te rijden...ze vindt Opaline haar karakter "intrigerend"
ik vind het vooral frustrerend, enerverend, deprimerend...maar goed, 'k zie haar anders wel graag zulle
En dan nu, naar goede gewoonte : foto'tjes
Terrein verkennen/explorer le terrainwa's da na??/c'est quoi çà ???dus we moeten daarover...ok dan /bon, si je dois sauter, je saute...maar zo kan het ook/çà va aussi sans exagerer en dan nog wat sprongskes/et encore quelques obstaclesbeloning : grazen/petit cadeau : manger!...en we gon nog nie nor hus, bielange nie bielange nie....(je ne sais pas comment traduire çà..)
That's all folks