Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment : -29%
PC portable – MEDION 15,6″ FHD Intel i7 ...
Voir le deal
499.99 €

 

 Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!

Aller en bas 
+3
patricia
Tania
liesbethdeclerck
7 participants
AuteurMessage
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeVen 27 Juin - 21:39

(résumée en français en bas par admin)

Hallo,

Iemand geïnteresseerd in een mooie lieve zwarte prins met hééél veel kuren????
Momenteel weet ik echt niet meer wat ik moet aanvangen met ons Pégase!! Gisteren had ik mijn ma voorgesteld om nog eens te gaan wandelen, want morgen vertrekt ze op reis voor 2-3 weken. Gezellig en lekker ontspannend...dacht ik (verkeerd) Ik reed mee met de fiets, want mijn merrie is niet regelmatig.

Alles verliep normaal, tot we wilden vertrekken na enkele meters probeerde hij al om zich om te draaien, na wat tegenpruttelen ging hij toch 5 m verder, weer tegenpruttelen, beetje oprechten,... enfin, weer stukje verder, (goed zo) De eerste straat rechts af, weer problemen. Dan een stukje heel goed ( daar waren enkel weiden te zien) Uiteindelijk heb ik moeten overnemen (in short) van mijn ma. Het was een helse rit!! Tot hij zag dat we op weg naar huis waren: geen enkel probleem meer.

Het is zeker niet zo dat hij voor het eerst alleen op pad moet. Wij gaan regelmatig alleen wandelen. Soms probeert hij wel eens, maar nooit zo erg als gisteren. In de les kan hij ook zo gevaarlijk worden, maar dan ben je in een piste, en das toch een stuk veiliger... Dressuur zijn we nu al een maand gestopt omdat hij hem echt te veel verzet. Het werd echt te gevaarlijk.
We waren alllebei zo teleurgesteld in hem gisteren. Na 1.5 jr bij ons is hij uiteindelijk nog geen stap verder. Het is zeker niet zo dat ik niet kan rijden. Ik ben geen grand prix ruiter, maar heb al veel paarden zadelmak en verkeersmak gemaakt. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!!!

Dus, vandaag, vol goeie moed opnieuw een poging gedaan om een blokje van misschien 3-4 km te doen. Voor alle veiligheid...tok op mijn hoofd.
Eerst wou hij al niet goed uit de weide komen, en van vertrekken was helemaal geen sprake!! Steigeren en achterwaarts gaan, omdraaien... alles heeft hij geprobeerd!! 1 m vooruit, 2 achteruit. En rustig blijven herhaal ik steeds tegen mezelf op zo'n moment. Tot 3 keer toe hebben we in de gracht gezeten!! Blijven zitten en rustig blijven, benen erbij, klein tikje en ja hoor daar gaat hij weer. Steigeren op de tarmac tot hij bijna omslaat... Dan wordt het moeilijk om rustig te blijven... auto's van beide kanten eerst even laten passeren en dan opnieuw proberen. Benen erbij, zweepje toch al een beetje harder (sorry)

En ja, nogmaals de gracht binnen, enkele meters in de gracht gewandeld en dan eruit. Dan was het voor mij genoeg. Dan ben ik maar afgestapt want ik wou het toch wel overleven... Aan de hand geprobeerd maar hij wou maar in één richting, omdraaien en achteruit gaan... Dan hebk hem nog maar eens een goeie tik op zijn kont gegeven. Weer steigeren en achteruit gaan. Dan is hij languit id beek geland, op zijn zijde, in de modder en het water!! Ik was zo razend dat ik zelfs geroepen heb: ewel, verdrink daar maar!!!! Alles onder het slijk. Dan maar te voet verder, want op hem terug afzadelen was geen optie.!!!!!

Ik heb nog verschillende keren proberen opstappen maar hij zag dat niet zitten. En rustig blijven is de boodschap, hé... Enfin, dat lukt nog wel redelijk, want ik weet dat het toch niets uitmaakt als ik boos wordt.
Toen hij zag dat we op de terug weg waren was er weer opeens geen probleem!! Help!! Vraag ik nu zoveel van hem?? Enkel voorwaarts gaan is toch niet zo moeilijk. Ik weet zeker dat hij nergens bang voor is, want daar heb ik altijd begrip voor. Er mag een traktor met kar op een halve meter passeren, das allemaal geen probleem. Het zit gewoon tussen zijn oren dat hij geen zin heeft om alleen te gaan. Het zit gewoon tussen zijn oren...

Weet er iemand raad met hem?? (en please, vertel niet dat ik er te veel van vraag...) Ik vind zijn gedrag alles behalve normaal. Na zo lang kunnen we hem nog altijd niet vertrouwen. Hij mag dan zo mooi en lief in omgang zijn, dat is eigenlijk niet het belangrijkste.
Mijn laatst hoop is om deze zomer wat alternatiever met hem te werken. Woensdag ga ik naar een clinic kijken van parelli. Ik weet niet of dat iets voor hem zou zijn, afwachten.

Morgen is het springles, als hij wil laden tenminste, want ik sta er alleen voor. Duimen maar.

résumée en français par admin
toutes les fautes de traduction sont la responsabilité de Tania
Je n'ai traduit que le principale, comme c'est assez long, l'histoire tongue


"Pour l'instant, je ne sais pas quoi faire avec Pégase. Il a vraiment des caprices incroyable. Il ne veut plus aller en promenade sans sa coupine (jument). Autrefois il a essayé de se tourner de temps en temp, mais pas comme maintenant : il n'avance plus. Ce n'est pas qu'il a peur, et dès qu'il sais qu'on retourne chez nous, il n'y a plus de problèmes, mais il ne veut pas partir tout seule. Et c'est vraimant dans sa tête.
On a eu prèsque des accidents, et j'essaie de rester calme (comme s'enerver n'aide pas du tout), mais çà devient de plus en plus dangereux.
On a aussi arrêté les leçons de dressage, parce qu'il protestait trop.

Notre dernier espoire, c'est de commencer "en alternative" (Parelli), on ne sais pas quoi faire. Avez-vous des conseilles ?"
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeDim 29 Juin - 15:56

(résumée en français en bas)

oeioei pale leuk is anders, daar kan ik inkomen.
Zelf durf ik na m'n ongeval met, jawel, die superrustige paarden genaamd Mérens, niet zo veel meer. Ik kan trouwens niet zo veel meer ook... Vandaar dat er nu iemand anders mee rijdt. Ik zit nauwelijks een half uur per week op Opaline (rijden kan je dat niet noemen). En ik zit met een ei...want met Katrijn is ze compleet anders dan met mij. Ze voelt duidelijk het verschil.
Ook Opaline heeft af en toe kuren, soms weken niets, en dan plots besluit madame om nog es een lolletje uit te halen... paardenhumor ? scratch
Dat "zalig eigenwijs trekje" uit hun karakter... maar ik merk na bijna een jaar werken, toch een verschil. De laatste maand werkt ze dagelijks enkele uren voor de koets (jaja), ze is daarvan iets slanker geworden, maar vooral : evenwichtiger. Maar ondertussen is ze ook al 6, en Mérensen zijn nogal laat "volwassen" in hun hoofd. Misschien maakt dat ook een verschil.

Ik vrees dat ik jullie zelf geen raad kan geven, daarvoor ben ik zeker niet de meest ervaren persoon. Maar ik wens jullie veel geluk en een paardengeduld toe ! Wink

résumée en français

c'est pas amusant pour vous, c'est sûr...
Après mon accident (oui, avec un cheval "calme", connu comme "Mérens"), je n'ose plus grand chose, en plus : je ne sais plus faire grand chose. C'est pour ça que c'est Katrijn qui monte Opaline. Opaline aussi a de temps en temps des coups de tête, avec moi plus qu'avec Katrijn. Opaline sent la différence...
Depuis un mois, elle est en formation en attelage, et elle travaille là-bas beaucoup plus que chez moi. Opaline est maintenant un peu plus mince (pas maigre geek ), mais surtout plus calme, et plus équilibré dans sa tête. Peut-être qu'elle est devenue plus adulte aussi...

Mais : malheureusement, je ne sais pas te donner un "remède". Beaucoup de courrage !
Revenir en haut Aller en bas
patricia

patricia


Féminin Nombre de messages : 74
Localisation : Kapellen - 2950
Date d'inscription : 05/03/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeLun 30 Juin - 12:49

En Liesbeth, is het gelukt om naar de springles te gaan??

Het is wel ongelofelijk hé, wij die hem de keren daarvoor in Gent en op onze wandelingen hebben bezig gezien, zouden bijna durven zeggen, dat is niet hetzelfde paard. En niet meer naar de dressuur les kunnen! dat wijst op verzet en dat het echt tussen zijn oren zit.
Paardrijden kan je inderdaad goed genoeg, daar zal het niet aan liggen.
Volgens mijn ervaring met Oseur zou het kunnen dat hij aan het puberen is en daardoor jouw wil uittesten en een machtsspelletje speelt met jou.

Om even uit te wijken naar Oseur, in Mechelen stonden wij op de tweede helft van de ring vlak aan de kant van de weg, en op de andere kant van de ring, vlak naast ons, reden auto', moto's en zelfs bussen voorbij en hij bewoog niet. Als hier thuis een auto durft achteraan komen en zelfs vooraan dan springt hij een halve meter naar boven en wil ervan door gaan, dan nog niet gesproken van tractors en motors (en lopende koeien haha tongue ). Waar blijft de logica, ik weet het niet.
Voor de rest mag ik niet meer klagen : hij is superbraaf, hij is ook wel een jaartje ouder als jouw Pégase.


Als je de alternatieve tour opgaat, let op , er zijn veel kwakzalvers, ik heb het geprobeerd met iemand die volgens Natural Horsemanship werkt, om Oseur vekeersmak te maken, maar buiten dat die man een hele hoge dunk over zichzelf heeft en het allemaal goed kan uitleggen , heeft het 0,0 resultaat gehad.

Raad geven is niet zo simpel, want het is vlugger gezegd als gedaan, ik zou durven zeggen : zoveel mogelijk proberen op pad met hem te gaan steeds opnieuw en opnieuw, maar dat zal je zelf ook wel weten hé.

Goh Liesbetje ik hoop dat het je lukt om hem op het juiste pad te krijgen. Ik duim voor jullie
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMar 1 Juil - 20:49

Hallo,

Bedankt voor de meelevende reacties van jullie! Ik ben dan dit weekend drie keer met Pé aan de hand weesten wandelen, voorzien vd nodige snoepjes in mijn zakken. Hij heeft het nog altijd moeilijk om naast mij te lopen én niet achter mij. Zaterdag id springles was ik allang blij dat hij voorwaarts ging en niet steeds omhoog. Hij liep wel een beetje waar hij wou, en van dressuur had hij nog nooit gehoord. Daar heb ik dan wijselijk niet verder naar gevraagd. Al bij al ging het goed.
Maandag hebk dan weer al mijn moed bijeen geraapt om te gaan wandelen. Hij wou weer niet vertrekken!! kBen dan maar afgestapt, want het helpt toch niet om verder te proberen. het is soms zoals een koe die je moet vooruit trekken!! Amai. Iedere vier passen proberen stoppen en terugkeren... Tot hij weer op de terugweg was, dan was er weer geen enkel probleem meer. tis toch wat hoor, met die kerel.
Vandaag hebk dan maar besloten om hem op "strafkamp" te steken... Het klinkt erger dan het is, hoor. Ik heb hem gewoon verhuist van weide. Hij loopt nu alleen... (het enige nadeel is dat daar natuurlijk weer meer eten op staat!!) Hij is niet tevreden met de situatie, en mijn merrie ook niet, maar ja.
We zijn daar straks gaan wandelen... en ja hoor, hij wou vertrekken en ik heb de ganse rit niet moeten afstappen. Hij heeft wel eens geprobeerd om een kortere weg naar huis te nemen, maar zonder heel veel discussie is hij dan op een slakkegangetje verder gegaan!! Ik was super tevreden na wat hij de laatste tijd allemaal heeft gedaan!! Morgen over de middag gaan we er nog eens voor!!
Blijkbaar speelt hij dus serieus met mijn voeten omdat hij bij Bie wil blijven!! We houden hem nog eventjes apart, hoor!
Tzijn toch héél rare en moeilijke beestjes, die mérensjes!!!!!!!!!!!!
Revenir en haut Aller en bas
johan




Nombre de messages : 38
Date d'inscription : 28/01/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeJeu 3 Juil - 13:47

Lisbeth, zou je niet eens overwegen om hem een tijdje op een vreemde stal te steken. Blijkbaar speelt hij serieus met uw voeten en wil meneer niet weg van zijn stal.
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeVen 4 Juil - 21:30

(français en bas par admin)

johan,
Het gaat nu wat beter met Pégase. Ik heb ze uit elkaar gehaald (Pé loopt op mijn werk, en Bieke loopt in Maldegem) We zijn al iedere dag gaan wandelen. Korte ritjes, en ik neem géén zweep mee. Zo kan ik ze niet gebruiken waardoor het alleen maar verslecht. Ik heb vandaag één keer moeten afstappen, omdat hij een beetje 'bang' was van een brugje. Ik probeer zo vlug mogelijk weer op te stappen, en tot nu toe lukt het redelijk.
Ik ben naar die Parelli geweest. Het ziet er wel tof uit. Al die paarden los, en geen enkel die in een ander geinteresseerd is. Ze willen gewoon bij hun baasje zijn. Dat zou ik eigenlijk ook wel willen, maar het vraagt hééél veel tijd, en de cursussen zijn héél duur vind ik. We zien wel hoe het evolueert.

résumée en français
toutes les erreurs etc... tongue

ça va un peu mieux avec Pégase maintenant. Je les ai séparé (Pé au travail, Bieke chez moi). On fait des petites promenades, tous les jours, sans cravache comme ça n'aide pas. Aujourd'hui j'ai du descendre une fois parce qu'il avait "peur" d'un petit pont. Je suis monté le plus vite possible, et ça va pas mal jusqu'à maintenant.
J'étais voir ce Parelli. Me semble "cool". Tous les chevaux en liberté qui ne sont pas intéressé dans les autres chevaux, il restent chez leur maitre. J'aimerais çà aussi, mais çà prend beaucoup de temp, et les leçons sont très cher. Mais j'entend l'évolution maintenant
Revenir en haut Aller en bas
amélie

amélie


Féminin Nombre de messages : 51
Localisation : papignies
Date d'inscription : 05/12/2006

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMer 9 Juil - 16:50

hello Liesbeth,

Je suis heureuse de voir que cela va mieux avec Pégase.
Ma soeur organise ce WE, une rencontre des différents courants "éthologique" : Pat parelli, la Cense, Elisabeth de Corbigny, ....
Différentes personnes utilisants ces méthodes feront des démonstrations, il sera possible de leur poser des questions...
Cela est fait dans un "but non lucratif" (gratis) mais de s'aider l'un l'autre lorsque l'on rencontre un ou des problèmes avec son cheval.

Tu es la bienvenue ainsi que toutes les personnes que cela intéressent.
Les démonstrations se font le samedi après-midi.

Amélie

Week-end Ethologique
Ecurie de la Tour
Rue Pierre Fontaine 44
7861 Papignies
Revenir en haut Aller en bas
http://www.ecuriedelatour.be
Corinne Corten




Féminin Nombre de messages : 5
Age : 56
Date d'inscription : 18/04/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMar 15 Juil - 0:58

Hallo Liesbeth

Heb ik jou vorig jaar geholpen met de keuring in Heist op den Berg...
Ik was met Sauvage daar, 1 jarige merrie....
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeJeu 17 Juil - 20:20

Amélie, merci pour l'invitation, mais je l'ai lu juste...

Corinne,

Tof om je te horen, alles goe? En met Sauvage? Doen jullie er iets mee? Komen jullie opnieuw naar de keuring in september? Wij zullen normaal gezien wel vd partij zijn. Hopelijk jullie ook.
In oktober is er een weekend in Peer voorzien met het stamboek. Gaan jullie ook mee? Of ben jij nog geen lid?
Heb je het gelezen van Pégase zijn kuren? Erg, hé. Weet je nog, toen op de keuring, dat hij nadat hij id ring geweest was, ook even niet in de box terug wou?? Wel, zoiets heeft hij nu in veel ergere vorm.
Morgen gaan we meedoen aan een "koetsenrit" te paard in de polders, maar dat zal geen probleem geven, want mijn merrie gaat mee.
groetjes
Revenir en haut Aller en bas
Corinne Corten




Féminin Nombre de messages : 5
Age : 56
Date d'inscription : 18/04/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeSam 19 Juil - 22:58

He hallo
Met Sauvage is alles goed. Zij is pas 2 jaar dus we doen enkel wandelen met haar. Ik loop zelf of zit op Sauteuse mijn oudere Merens merrie en heb Sauvage dan vast aan een halstertouw wat overigens heel goed gaat. Sauteuse, aftewel Chanty zoals zij wordt genoemd, is al 23 jaar en kan niet goed alleen zijn. Ik wil met Sauvage wachten om op keuring te gaan als zij ingereden is. Hopelijk heb ik er dan een ruin bij en is mijn kudde compleet, rabbit .
Ik denk dat we wel komen kijken als het even kan. We zijn lid van het stamboek dus dat is geen probleem. Jammer dat Pegase z'n kuren heeft maar hou maar vol want het is een verlatingsprobleem van zijn vriendinnetje.
Het is wel te verhelpen hoor. Zorg in ieder geval dat je niet meer afstapt al je bij de wei bent maar loop de laatste 100 meter naar de wei. Steeds vanaf een ander punt afstappen zodat hij niet weet wanneer hij terug gaat. Dat je hem hebt gescheiden van zijn merrie is inderdaad een goede oplossing.
Hou het afwisselend voor hem en als hij tegenstribbeld probeer dan tot een oplossing te komen waar je allebei tevreden mee bent.
Het klinkt wat watjes maar echt, als je het gevecht aangaat houdt hij daar alleen maar negatieve ervaring en herinnering aan over en zul je steeds meer uitde kast moeten gaan halen.
Veel succes en ik zal het forum wat vaker gaan bezoeken. Het was een hele tijd zo stil hier...
Revenir en haut Aller en bas
Corinne Corten




Féminin Nombre de messages : 5
Age : 56
Date d'inscription : 18/04/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeSam 19 Juil - 23:05

O ja, dat weekend in Peer. Ik krijg mijn post over het stamboek altijd Franstalig maar het is voor mij moeilijk te begrijpen. Kun je er iets meer over vertellen?
Ja ik weet nog goed dat Pegase weigerde de box in tegaan. Ik doe zelf de clicker methode van Inge Teblick en voor Sauvage werkt dat echt super. Misschien iets voor Pegase?
Zeg nog een vraagje. Waar jij Pegase hebt gekocht, verkopen die mensen nog Merenspaarden?
Ik heb hun gemailed maar de mailbox klopt niet meer.
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeDim 20 Juil - 10:07

Te laat tongue
Onze vrienden hebben net de laatste merrie die ze nog hadden (op hun "dekhengst op rust" Depit Basterne na) gekocht.
Eerst gaan we nog samen hun wei afmaken en dan gaan we Reve halen.
Pégase is trouwens de halfbroer van Ramos (en Oseur en ook van Reve, de laatste om daar te vertrekken)
Oh ja, binnenkort volgt een verslagje van de vorderingen van Ramos (gaat goed tot nu toe sunny Cool )
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMer 30 Juil - 13:33

Hé, hebben jullie er ééntje bij??? Nog een halfbroertje... Heb je er een fototje van? kben benieuwd!!
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMer 30 Juil - 13:57

Nee nee, wij niet, onze kameraden (die er in Gent ook bij waren) hebben Rêve gekocht, en da's een merrietje (nu ja zeg maar merrie, 't is een kloeke dame geek )
Trouwens misschien staat er binnenkort toch nog een ruin te koop.
Ramos heeft toch besloten om ook eens af en toe 't paljaske uit te hangen.
Momenteel ligt de menopleiding stil omdat hij de sulky een halve meter de lucht in gekeild heeft. Embarassed Neutral
We zullen dus op zoek moeten naar een nieuwe meninstructeur. Die we hadden ziet het niet meer zitten.
Gaan we ook eens moeten vragen in de Poedertoren scratch
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMer 30 Juil - 15:16

français en bas

een Mérens met kuren ? Da geloof ik nie lol!

ahum : zo'n sulky in de vernieling ... niet lollig, eigenlijk, zeker niet voor wie er in zit Embarassed
Maar Mérensen zijn ook paarden, en dan nog met een tamelijk "eigenzinnig" karaktertje...
Didiër, die Opaline voor de koets heeft opgeleerd, heeft na het werk met de band, onmiddelijk een zware vierwielige koets achter haar flink-uit-de-kluiten-gewassen billen gehangen... 320 kg, met minstens 2 (flink-uit-...) man er op ... nogal zwaar om lang te trekken, maar voor dat anderhalf tot twee uur werken, lukte het wel (meestal toch op verharde weg), en daar zou ze zich ook niet zomaar van af kunnen schudden...

Voor mij zocht ik eerst een tweewielertje (leuk), maar in tweede instantie... te lichte koetsjes, daar trekt zo'n madam met een karaktertje als die van mij, zich niets van aan...

Hopelijk vinden jullie spoedig een nieuwe "vrijwilliger"/"slachtoffer" Cool zodat jullie verder kunnen met Ramos !

français

Bonjour !

Pas amusant de lire que Ramos a un peu joué avec le sulky, et l'instructeur n'est plus ... ehm... motivé pour continuer avec la formation de Ramos....
On oublie parfois qu'un Mérens n'est pas vraiment un cheval type "automatique", et qu'il a quand-même un caractère spécial, et pas toujours facile, au contraire de ce qu'on pense quand on les voit, dormant quand on les brosse, avec les yeux douces, avec les petit oreilles, un peu gros ou ronde....

Didiër, qui a formé Opaline, n'a pas utilisé un sulky comme on fait parfois avec des "sang chaud", mais il a travaillé avec une voiture assez lourde, avec laquelle Opaline ne pouvait pas (ou pas facille) jouer...
Je cherche pour l'instant une voiture pour Opaline, pas si lourd comme laquelle de Didiër, mais pas trop légère non plus, si non elle oublierait qu'il y a quelque chose derrière sa ... derrière tongue

Bonne chance avec la continuation !
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeSam 2 Aoû - 15:05

résumée en français en bas par admin

Héla,
wat lees ik nu allemaal??? Zou het een familietrekje zijn?? Das idd niet prettig!! geeft jullie instructeur het zo vlug op, of was het echt zo erg??
Misschien moeten we Patricia waarschuwen... haar Oseur is nog steeds SUPER braaf... wie weet wat hij allemaal aan het bekokstoven is...???Laughing Laughing Laughing
Ik vertelde donderdag nog aan mijn hoefsmid dat Ramos het zo goed deed... Enfin, misschien was het toch maar éénmalig en wou hij eens testen wat hij nog allemaal kon, buiten gehoorzamen...
Een tweewielertje is idd nogal licht en ik vind het persoonlijk niet zo comfortabel. Ik heb nog met mijn merrie met een heel mooi tweewielertje gereden (tot ik een accidentje had en het moest verkopen van mijn ma!!) en ik vond het vrij lastig id rug. Het mijn was dan ook nog niet geremd, wat voor de veiligheid helemaal niet aan te raden is.pale
Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe instructeur zodat jullie vlug kunnen verder doen!!

résumée en français, avec les erreurs.... zucht Wink

Qu'est-ce que j'entends ?? Peut-être un air de famille ? C'est pas amusent, vraiment. Et votre instructeur arrête assez vite, ou c'était vraiment grave ?
On doit prévenir Patricia, comme Oseur pour l'instant est tellement sage lol! Qui sait ce qu'il prépare ?

Un sulky est un peu légèr, c'est vrai, et pas trop comfortable. Après un accident, je l'ai vendu (c'était sans frein en plus...)
J'espère que vous trouvez un nouveau instructeur assez vite et que vous pouvez continuer...
Revenir en haut Aller en bas
patricia

patricia


Féminin Nombre de messages : 74
Localisation : Kapellen - 2950
Date d'inscription : 05/03/2007

Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitimeMar 5 Aoû - 9:20

Wim en Linda,

mijn ervaring met de Poedertoren : veel blabla, veel geld en 0 resultaat.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Empty
MessageSujet: Re: Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!   Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!! Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Binnenkort zwarte "duivel" Pégase te koop!!
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» BEDANKING
» Wijzigen gegevens in "Les Haras nationeaux"
» "oefendressuurwedstrijd"/concours de dressage
» Exercice "cross"
» Dressuurwedstrijdje met Pégase!

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over de Mérens // A propos du Mérens :: De mérens op het werk // Le mérens au travail-
Sauter vers: