(résumée en Français en bas par admin)Inderdaad de voorbije week was het tweemaal de eerste keer voor Ramos
Sinds wij hem bij ons staan hebben, was de hoefsmid nog niet langs geweest, en daar hebben we dus verandering in gebracht. De man in kwestie was ons door kameraden aangeraden als zijnde een goeie vakman, en op gebied van hoeven twijfelen wij daar ook niet aan. Wel maakte hij als zovelen de vergissing om te vragen of er geen fries in ons paardje zat. Nu ja 't is hem vergeven. Het heeft ons wel 1 uur en 45 minuten gekost. Niet dat Ramos zo moeilijk deed (het vele oefenen met voetje geven heeft ervoor gezorgd dat hij het allemaal okay vond), maar toen Ramos na een kwartiertje terug in de wei stond moest er natuurlijk nog een en ander verteld worden (eerst nog over paarden, een beetje later ging het alleen nog over motoren, maar daar zijn andere fora voor
).
Wel kregen we nog een complimentje dat Ramos voor zo'n jong paardje al zo braaf was (wisten wij natuurlijk al)
En dan zijn we in de daaropvolgende week een tweedehands zadel gaan kopen. Hoewel het voor Ramos de eerste keer was dat hij een zadel van kortbij zag, mocht ik het gewoon (nadat ik heb eens had laten snuffelen) op z'n rug gooien en aansingelen. Aangezien we nog niet aan het beleren zijn, heb ik de stijgbeugels er nog niet aangehangen, maar ik ben er zeker van dat hij zich daar ook niet erg zou aan storen.
résumée en Français(toutes les fautes sont la responsabilité de Tania)
Cette semaine, Ramos avait deux fois une "première fois"...
Le maréchal n'était pas encore ici depuis on a Ramos, donc çà on a changé maintenant. L'homme nous était recommendé par des amis, comme qqn qui connait son métier. En ce qui concerne les sabots, je ne m'en doute pas. Mais comme tant de personnes, il a demandé s'il-y a un peu de "Frison" dans notre cheval... on lui pardonne l'erreur.
On était avec lui pendant 1h45, pas parce-qui Ramos a fait des problèmes (beaucoup d'exercice sur donner les pieds se paie), mais après 15 minutes Ramos était en pré, et nous avons parlé d'un peu de tout... (commencé avec les chevaux, après les moto's, mais pour se sujet on a d'autre fora)
Il nous a aussi félécité pour un cheval aussi jeune, déjà si sage comme Ramos, mais çà on savait déjà.
La semaine suivante, on a acheté un selle. Même si pour Ramos, c'était la première fois qu'il a vu un selle, il m'a laissé mettre le selle sur son dos, et sangler sans problème (après de lui laisser sentir). Nous ne sommes pas en train de débourer, donc on a pas mis les étriers, mais je suis sur qu'il ne ferra pas de problème non plus.
Tja op het vuil niet te veel letten, de paddock ligt er op sommige plaatsen nogal slijk bij, en laat dat nu net de plaatsen zijn waar Ramos het liefst ligt (hoe zou dat komen
)