Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-28%
Le deal à ne pas rater :
Précommande : Smartphone Google Pixel 8a 5G Double Sim 128Go ...
389 € 539 €
Voir le deal

 

 appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Empty
MessageSujet: appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)   appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Icon_minitimeMer 23 Juil - 9:44

Bonjour Smile

pendant mes vacances, je n'ai rien fait avec des/mes chevaux (ils etaient bien soigné/travaillé par des copins). J'était en Suisse, et la, j'ai trouvé d'autres animaux qui devenaient fou dès qu'ils voyaient une pomme... les voici rabbit

Tijdens m'n weekje vakantie in Zwitserland (paard-vrij : m'n ouweke had een weekje weide-vakantie, m'n zwarte monster stond nog in men-opleiding bij Didiër ... wel heel wat sms-jes heen en terug "hoe is't d'er mee ?" "goe zulle" etc..)
Maar ook in Zwitserland zijn er beestjes die gek doen bij het zien en ruiken van appel. Ofwel was het omdat ik één van de weinige gekke toeristen was die toch naar boven kwam, want de kabelbanen waren nog dicht wegens te vroeg op 't seizoen...
Maar goed, hier dan zo'n appel-fan rabbit

appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Murmel10

appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Murmel11

groetjes !
Tania
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Empty
MessageSujet: Re: appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)   appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Icon_minitimeLun 18 Aoû - 19:50

Hé, lopen die "tamme" beestjes daar zo in het wild?? Zijn die dan niet schuw van mensen?? Schone beestjes!
Revenir en haut Aller en bas
Nadine

Nadine


Nombre de messages : 6
Date d'inscription : 25/02/2007

appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Empty
MessageSujet: Re: appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)   appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Icon_minitimeLun 18 Aoû - 23:54

De "appelfan" blijkt wel een "Murmeltier" zoals men in het Duits zegt oftewel in het schoon Nederlands een "Bergmarmot". Helaas, een Franse vertaling kan ik niet geven ;-(
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Empty
MessageSujet: Re: appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)   appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Icon_minitimeJeu 21 Aoû - 9:54

(nederlands hieronder)

C'est vrai, Nadine, que ce sont des 'Murmeltiere' ou des marmottes, assez fréquent (et protégé) en Suisse.
Dans les montagnes de Saas (en Valais) on les trouve souvent, mais en Spielboden ils sont tellement habitué au touristes, qu'ils mangent de nos mains. Les offices touristiques nous demandent de les donner que des carottes et du pain sec et noisettes, mais je n'avais qu'une pomme, et je l'ai partagé par assez d'animaux, que je ne crois pas qu'il sont devenus malade...j'espère... Neutral

nederlands

Zoals Nadine zei, zijn het inderdaad 'Murmeltiere' of marmottekes die zich zo gewillig lieten fotograferen. Die beestjes komen heel frequent voor in de bergen, zeker in het Saas-dal, maar meestal hoor je ze meer, dan je ze ziet. En meestal zie je ze dan per toeval op een flinke afstand... tenzij in Spielboden (boven Saas-Fee), waar ze een toeristische atractie geworden zijn. Ze zitten daar een beetje geïsoleerd, en zijn sinds jaren zo gewoon aan toeristen, dat ze letterlijk uit je hand komen eten, zeker vroeg op het seizoen als er nog geen kabelbaantje in werking is en na hun winterslaap. De toeristenbureau's vragen wel hen niets anders te geven dan worteltjes, oud brood en nootjes (die ze natuurlijk bereidwillig in nette zakjes verkopen tongue ), maar ik had niets anders bij dan een appel...
Ik had nog nooit zoveel marmotten samen gezien (ik ga al 20 jaar naar die plaats), dus was een beetje verrast, en ik heb die appel verdeeld over zoveel beestjes, dat ik denk dat ze er niet ziek zullen van geworden zijn... of dat hoop ik toch silent 't Was alleszins beter dan suiker of chocolade of dergelijke rommel, waar mensen toch nog mee afkomen. Maar als de Zwitsers je daarmee aantreffen, heb je wel een serieuse boete aan je bergbroek zulle tongue

groetjes
Tania
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Empty
MessageSujet: Re: appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)   appelfan/aimeur de pomme (non-cheval) Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
appelfan/aimeur de pomme (non-cheval)
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over de Mérens // A propos du Mérens :: Détente // Allerlei-
Sauter vers: