Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-28%
Le deal à ne pas rater :
Précommande : Smartphone Google Pixel 8a 5G Double Sim 128Go ...
389 € 539 €
Voir le deal

 

 Ramos aan't werk

Aller en bas 
5 participants
AuteurMessage
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeDim 20 Juil - 22:47

français en bas par admin

Het moest er eens van komen: Ramos die aan't werk moet.
Nadat hij hier al een jaar op Club Med staat, zijn we dan eindelijk gestart met zijn opleiding. Hoewel we zeker zinnens zijn het bitloos te proberen, heeft zowat iedereen ons aangeraden om het op de normale manier op te leren. Eens hij (en vooral ook wij) genoeg ervaring heeft, kunnen we nog altijd omschakelen.


résumée en français
(toutes les fautes de traduction sont la responsabilité de Tania)

Enfin on est là : on a commencé de travailler avec Ramos.
Après de profiter du Club Med ici, sa formation a commencé. Nous avons vraiment l'intention de lui travailler sans mors, mais presque tous le monde nous a advisé de commencer l'entrainement avec mors. Dès qui Ramos,( et nous) a assez d'expérience, on peut toujours changer.

Hier zie je zijn eerste keer longeren/première fois à la longe:
https://www.youtube.com/watch?v=L2jY8nOsJIo
Een beetje onstuimig nog, maar toch mooi om zien, niet Cool

Daarna met de leidsels, rechtstreeks op het bit. tien minuutjes in de wei, en de poort mocht open:
Après avec les rênes au mors. 10 minutes au pré, et on a ouvert la porte
https://www.youtube.com/watch?v=OhUGwQajJc0&

En aangezien het rond huis geen probleem was (en wij niet direct in de hoofdstraat van't dorp wonen) ook nog een rondje over straat:
Et comme on a pas de problèmes autour de la maison (et on n'habite pas dans le centre-ville), encore un petit tour dans la rue
https://www.youtube.com/watch?v=Vf5MXNPLcZA&

Morgen gaan we verder, dan krijgt hij een band achter zich. Als dat niet zo vlot lukt, dan gaat er tegen eind van de maand een sulky achteraan.

Wij vinden Ramos in elk geval een geweldig paardje en voelen ons de king & queen te rijk tongue

Demain on va continuer, avec un pneu. Si çà ne va pas trop bien, on va travailler avec un sulky fin de juillet.
Nous on trouve Ramos un petit cheval fantastique
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeLun 21 Juil - 13:26

Proficiat!!!!Het ziet er heeeeel goed uit!! Hij stapt vlot en zelfverzekerd!!
Nog heel veel plezier samen!!

groetjes
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMar 22 Juil - 13:57

Proficiat Very Happy
heel rustig, allemaal... leuk. Hou ons zeker op de hoogte Wink
Heb je enig idee trouwens, wat de stokmaat is van Ramos ? Hij lijkt me een stuk kleiner dan Opaline (die nogal groot is voor een Merens pale )

Félicitations !
J'ai l'impression que tout va très relaxe...ce que j'aime bien, c'est la raison pourquoi j'ai pris un "sang froid" (en théorie...)

groetjes
Tania
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMer 23 Juil - 11:06

Ik zie hier net (dankzij de vertaling van Tania Embarassed ) dat er nog altijd een typo in dit berichtje stond:
"Als dat niet zo vlot lukt, dan gaat er tegen eind van de maand een sulky achteraan."
Dit moest eigenlijk zijn: Als dat NET zo vlot lukt, dan gaat er tegen het eind van de WEEK een sulky achteraan!
En aangezien dat net zo vlot lukte, gaan we nu vrijdag met de sulky van start. bounce bounce
Daar zullen we nog eens foto's van maken.

résumée en français
(toutes les fautes de traduction sont de ma propre responsabilité scratch )
Je viens juste de voire (grâce à la traduction de Tania) qu'il y a toujours un erreur dans mon message.
"Si çà ne va pas trop bien, on va travailler avec un sulky fin de juillet"
Ça devrait être: Si ça marche aussi bien, on va travailler avec le sulky fin de la semaine.
Et vue que ça marchait aussi bien, ce vendredi on commence avec le sulky. Je vais prendre des photo's !
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMer 23 Juil - 11:10

En om op je vraag terug te komen Tania, we hebben Ramos nog niet gemeten. Erg groot vermoed ik niet dat hij is, maar op de filmpjes moet je niet te erg afgaan. Zelfs ik moet een stuk opkijken naar Hubert (de man die Ramos hier opleert).
Als we ooit eens iemand tegenkomen die een maatstok heeft, dan zullen we Ramos eens laten nameten. Misschien doen we volgend jaar wel mee aan de mérens keuring, als alles tegen dan in orde is en Ramos (dankzij het werk voor de koets) een beetje meer spiermassa gekregen heeft.
Revenir en haut Aller en bas
Wim & Linda

Wim & Linda


Nombre de messages : 38
Localisation : Baal
Date d'inscription : 31/08/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMar 5 Aoû - 12:53

(français en bas par admin)

door admin : citaat uit ander forum om hier te kunnen volgen :
Citation :

Ramos heeft toch besloten om ook eens af en toe 't paljaske uit te hangen.
Momenteel ligt de menopleiding stil omdat hij de sulky een halve meter de lucht in gekeild heeft.
We zullen dus op zoek moeten naar een nieuwe meninstructeur. Die we hadden ziet het niet meer zitten.




Tja, eenmalig of niet, wie zal het zeggen. Toen het gebeurde kon ik Ramos z'n reactie begrijpen, maar voor de instructeur was het schrikken want het was het eerste teken van verzet dat hij gaf.

Wij vonden het allemaal wel heel rap gaan. En bij ons verliep alles heel goed omdat hij het daar kent, maar nu stond hij amper een paar uurtjes op een vreemde wei, kreeg daar onmiddellijk een sulky achter zich en moest na een half rondje op de piste d'r al uit. Doordat ik het halstertouw moest vast houden en de (buiten)bocht niet mee kon volgen, en doordat hij stopte omdat hij een natuurlijke grens moest overschrijden (van de piste in het weiland) kreeg hij de sulky tegen zich aan (lamoen schoof tot tegen zijn schouder) en sloeg even in paniek. Het leek mij logisch dat ie dat niet graag had ... maar ja, wat ken ik van het opleren van paarden voor koets ... niks Embarassed
Enfin, als er iemand van jullie een goed adresje weet zijn ...
Liefst niet te ver uit de buurt en evt. iemand met ervaring in Mérensen (doodbraaf en doodeigenzinnig geek ), laat maar horen.

(résumée en français, avec toutes les erreurs etc...)

ici je cite une partie du texte de Wim et Linda, d'un autre forum, pour mettre toute l'histoire de Ramos en formation ensemble...
"Ramos a décidé d'être paillasse.... Pour l'instant on a arrêté l'entrainement en attelage comme il a jeté le sulky 50 cm dans l'air. Nous cherchons un autre instructeur, comme celui qu'on avait, n'est plus amateur..."

Si c'était une fois ou pas, je ne sais pas. Mois, je comprenais la réaction de Ramos, mais pour l'instructeur c'était un grand surpris, comme Ramos n'avait jamais réagi autrefois.
Nous on trouvait que tout allait assez vite. Chez nous il tout allait bien, comme il connait aussi l'environ , mais maintenant il n'était que quelques heures dans un autre paddock, et il avait un sulky pour la première fois derrière lui, et il devait déjà sortir après un demi tour dans le paddock...
Mois je ne savais pas suivre Ramos dans le virage avec le corde au licou, et comme il devait croiser la ligne paddock-pré, il s'est arrêté, et le sulky a poussé le harnais vers son épaule (avec le sulky qui a touché ses jambes), et Ramos a paniqué un instant...
Ca me semble logique... mais qu'est-ce que je connais du débourage en attelage Neutral
Enfin : si vous connaissez quelqu'un dans l'environ, qui peut entrainer Ramos, (quelqu'on avec peut-être de l'expérience avec le Mérens), laissez-moi savoir svp !
Revenir en haut Aller en bas
patricia

patricia


Féminin Nombre de messages : 74
Localisation : Kapellen - 2950
Date d'inscription : 05/03/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMer 6 Aoû - 10:51

(français en bas par admin)

Hallo Wim en Linda,

is het niet mogelijk om via Eric en Paul, die toch experts zijn in het mennen, een adres te weten te komen?

Toen mijn Fientje Welsh pony A , werd opgeleerd, door iemand die met zijn haflinger aangespannen reed, is haar opleiding zo gegaan, toch rekening houdend dat zijn al 11 jaar was en jullie Ramos is nog een peuter.

1) 3 weken à 2 uur per week aan de lange lijnen in de wei
2) uren en kilometers gaan wandelen in het bos, achter haar aan lopend met de lange lijnen.
3) een sleep erachter gehangen in de wei en zo geoefend alvorens opnieuw in het bos te gaan wandelen
4) een band achter haar aan in de wei en daarna in het bos
5) en dan pas het koetsje erachter

hier zijn weken werk over gegaan, misschien wel te voorzichtig , maar het resultaat mocht er wel wezen.

Hopelijk vinden jullie ook iemand die zo wil werken.

Wat betreft Oseur die nu zo voorbeeldig is, volgens mijn ligt het zekers aan de leeftijd, hij is nu 6 en ik had hem toen hij pas 4 was, en tijdens 2 jaar heeft hij ook heel zijn trukkendoos bovengehaald om deugenieterijen uit te steken, alsook halsters en haken kapotgetrokken. Maar met veel geduld , streng zijn, en oefenen is hij er blijkbaar wel door.
als ik van wandeling terug kom weet hij dat hij dat hij tot op den beton moet stappen, blijven staan, zonder vastmaken om af te tomen en benen af te spuiten met water.

résumée en français par admin
(toutes les erreurs etc...)

n'est-il pas possible de demander Paul et Eric, qui sont des experts en attelage, pour avoir une adresse ?

Mon Welsh A (Fientje) était préparé en attelage par quelqu'un qui avait un haflinger comme çà (tenu compte qu'elle avait déjà 11 ans, et pas 3 comme Ramos) :

1 : au pré avec les longes rênes : 2 heures par semaine, pendant 3 semaines
2 : avec les longes rênes, se promener pendants des heures et kilometres, dans les bois
3 : s'entrainer avec une traîne au pré, après de nouveau dans le bois
4 : idem avec un pneu
5 : et enfin avec une voiture

c'était du travail pendant des semaines, mais avec des très bons résultats
J'espère que vous trouvez quelqu'un qui veut travailler comme çà aussi...

En ce qui concerne Oseur, qui se comporte très bien maintenant : je crois que c'est plustot l'age. Maintenant il a 6 ans, je l'ai depuis 2 ans, et dans ce temps la, il a vraiment tout essayé. Mais avec beaucoup de patience, être conséquent et sévère, et beaucoup d'exercice, c'est beaucoup mieux maintenant. Quand on retourne d'un promenade, il sait qu'il doit aller jusqu'au beton, s'arreter là-bas, et on peut lui laisser sans corde pour lui deseller et lancer les jambes
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMer 6 Aoû - 13:56

Wim,

Ik weet dat Paul en Eric altijd bij Valère Standaert hier in Maldegem komen om te lessen enz. Die man is heel goed in zijn vak, maar de prijs is er dan ook naar. Hij heeft ooit meegedaan aan de olymische spelen enz...
Naar wat ik lees is het echt een heel normale schrikreactie geweest van Ramos!!

(français par admin)

Je sais que Paul et Eric vont chez Valère Standaert a Maldegem pour des leçons etc. Valère connait le métier, mais aussi le prix...
Il a participé aux jeux olympique une fois..
Ce que j'ai lu, me fait croire que c'était une réaction normale de Ramos !!
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeMer 6 Aoû - 17:00

français en bas)



Wat betreft Ramos-en-de-sulky-historie : Als ik zo jullie verhaal lees, kan ik heel goed begrijpen dat Ramos protesteerde/paniekeerde toen de sulky richting zijn billen kwam... Ik denk dat ieder paard hierop zou reageren... Da's het nadeel dan van paarden die tot nog toe nooit iets "gedaan" hebben : je verwacht je er niet aan als ze plots toch fel uit de hoek komen Smile
Hopelijk vinden jullie vlug iemand die inderdaad met alles rekening houdt. Opaline is opgeleid in Ruiselede, waar ze een maand stond, en daar iedere dag gewerkt werd : een week voor een band, en dan meteen met de koets de straat op. Maar dit varieert al naar gelang Didiër het paard "voelt" in de paddock, met de band dus. Voor jullie zal Ruiselede wel wat ver zijn, zeker ? Toch om op bezoek te komen ? Want uiteindelijk staan de paarden bij hem volledig op pension dus hoef je niet heen-en-terug te rijden, hij zorgt voor alles, EN ze worden dagelijks gewerkt, wat het wederzijds vertrouwen (Paard-Didiër) ten goede komt... Ik was toch fel tevreden...

français



En ce qui concerne la réaction de Ramos sur le sulky-presque-dans-son-derrière... je crois qui n'importe quel cheval aurait la même reaction. Mais si un cheval était toujours très très sage, on ne s'y attend pas quand il jette les jambes dans l'air silent

Personellement je ne connais personne dans votre région pour remplacer l'instructeur que vous avez eu. Mais moi je suis très content de Didiër : il est très calme, le cheval est bien soigné chez lui, et en 1 mois, normallement, le cheval connait la base de l'attelage. Dans le cas d'Opaline, il a travaillé pendant 1 semaine avec un pneu dans son paddock, et après : en route, avec la voiture. Il travaille les chevaux tous les jours, ce qui aide aussi a l'habituer etc...
De l'autre coté : si on ne doit pas nécessairement visiter son cheval tous les jours, Ruiselede est quand-même faisable...

bon courage !
Revenir en haut Aller en bas
Corinne Corten




Féminin Nombre de messages : 5
Age : 56
Date d'inscription : 18/04/2007

Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitimeJeu 4 Sep - 20:19

Hey Wim en Linda

Hoe gaat het nu met Ramos, hebben jullie de training weer opgepakt of heeft Ramos een time out, lekker even rustig aan doen.
Met Sauvage en Sauteuse (Chanty) is alles ok.
Chanty heeft hoefschoenen gekregen, ze loopt te weinig voor ijzers en teveel voor blootsvoets. Door haar platte zolen heeft zij snel last van de steentjes hier op de paden.
IK moet zeggen dat ze heel goed bevallen. Ze loopt prima hiermee, weer lekker voorwaarts.
Sauvage is veel te dik en ik hoop dat ze snel weer op de heuvels mogen grazen want dat klimmen zou goed voor haar zijn. Dit weeknd neem ik haar mee op een rit als handpaard.
Groetjes en wellicht tot op de keuring dan komen we kijken.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Ramos aan't werk Empty
MessageSujet: Re: Ramos aan't werk   Ramos aan't werk Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Ramos aan't werk
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» De eerste keer voor Ramos (x2)
» Ramos in de kou
» Ramos op YouTube
» Ramos = Ruitermak
» Ramos onder 't zadel

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over de Mérens // A propos du Mérens :: De mérens op het werk // Le mérens au travail-
Sauter vers: