Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment :
Cdiscount : -30€ dès 300€ ...
Voir le deal

 

 DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
patricia

patricia


Féminin Nombre de messages : 74
Localisation : Kapellen - 2950
Date d'inscription : 05/03/2007

DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Empty
MessageSujet: DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES   DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Icon_minitimeLun 28 Avr - 11:19

(texte en français en bas)

Gisteren op zondag 27/4, op de processsie van Mechelen, waren we eventjes terug in de geschiedenis zijnde "ridders van het gulden vlies".
Wij : Eric, Laure, Paul was aanwezig maar was spijtig genoeg gekwetst aan zijn arm zodat hij niet meekon rijden, maar heeft toch zijn steentje bijgedragen door ons te helpen aankleden en paardjes vast te houden, dankje Paul, Johan kon ook niet aanwezig zijn daar hij moest werken, daarnaast waren er ook nog twee meisjes die met de paardjes van Bart en Diane reden en een zwart boerepaard kwam ons groepje nr. 3 ook vergezellen om het wat voller te doen lijken en ikzelf.
Wat een ongelofelijke organisatie: we moesten eerst onze kleren gaan ophalen in een school, waar alles netjes geordent was, daarna naar de grime en pruiken ophalen. Terug naar de paardjes om deze te gaan optuigen.
De vans en camions stonden opgesteld naast een spoorweg, waar als de treinen voorbij kwamen, gek genoeg, de paarden helemaal niet op reageerden.
Nadat we ongeveer een uur op onze plaats hebben gewacht tot iedere groep netjes was opgesteld en na en laatste keuring van de organisatie of onze kleren en hoeden netjes opstonden, konden we vertrekken.
Voor ons liepen op een rij een stel priesters of zo, die stalen zenuwen moesten hebben, daar Eric en Laure die regelmatig bijna omver duwden, maar ze gaven geen kik. Achter ons een stel trommelaars, die onze paardjes regelmatig wakkerschudden.
Er stonden heel veel kijklustigen langs de kant, waaronder een podium met kardinaal Daneels en de burgemeester van Mechelen.
Na ongeveer 1 1/2 uur stappen en stilstaan, was het al voorbij, tot mijn grote spijt.
Ik heb er weeral een mooie dag beleefd en Oseur heeft dit maal ook de nodige ervaring opgedaan. Hij staat nu te genieten op de wei.
Dank U iedereen die deze dag hebben mogelijk gemaakt en bedankt Wim en Linda, om jullie te verplaatsen, om de nodige foto's te trekken , ik ben benieuwd om ze te zien.
Ik zal proberen om onze fotos ook te laten zien.

=
Hier nous étions pour une journée "Ridders van het Gulden Vlies" dans la procession de Malines.
Nous, Eric, Laure, Paul que ne pouvait malheureusement pas monter à cheval à cause d'une blessure à son bras, mais qui nous a tout de même bien aidé à nous habiller et à tenir nos chevaux, Johan pas présent car il devait travailler, et 2 jeunes filles qui montaient les chevaux de Bart en Diane. Un cheval de trait noir s'est joigné à notre groupe pour le faire paraître plus grand.
Les camions et remorques étaient garés à côté d'un chemin de fer et quand les trains passaient , à ma grande surprise les chevaux ne réagissaient pas.
Aprés avoir été récuperé nos habits et se faire maquiller, nous avons rejoint nos chevaux pour les seller et brider.
Après que nous ayons attendu environ 1 heure pour que tous les groupes se soyent mis en place, il était enfin temps de commencer la procession.
Devant nous marchaint des prêtres qui devaient avoir des nairs d'acier car Eric et Laure ne manquaient pas régulierement presque de les renverser.
Derrière nous des tambours, qui en temps réguliers réveillaient nos chevaux.
Il y avait beaucoup de spectateurs entre autres le Cardinal Danneels et le bourgemestre de Malines.
Après avoir marché et arrête environ 1 1/2 h c'était déjà fini à mon grand regret.
J'ai passé une journée merveilleuse et Oseur à de nouveau un peu plus d'expérience.
Merçi à tout le monde qui a réallisé cette journée et merçi à Wim et Linda de s' être déplacés pour prendre de photo's.

VOLGEND JAAR HOPELIJK WAT MEER MERENSJES AANWEZIG bounce
L'ANNEE PROCHAINE ENCORE PLUS DE PRINCES NOIRS PRESENTS NOUS ESPERONS bounce
Revenir en haut Aller en bas
liesbethdeclerck




Nombre de messages : 72
Date d'inscription : 17/03/2008

DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Empty
MessageSujet: Re: DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES   DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Icon_minitimeLun 28 Avr - 19:22

Hallo,

Ik lees dat jullie het allemaal goed hebben gehad gisteren!! Ervaring zullen Oseur en de andere paarden ZEKER opgedaan hebben!!
Proficiat aan alle deelnemers. Ik zou het eerlijk gezegd niet echt zien zitten met Pégase.
Ik ben benieuwd voor de foto's!!
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Empty
MessageSujet: Re: DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES   DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Icon_minitimeMar 29 Avr - 9:37

toeme toch, dit maakt me wat afgunstig Smile Heb me zondag zelf bezig gehouden met Opaline op een camionske te krijgen (na het debacle van vorig jaar september...)...
Mooie presentatie ! cheers
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Empty
MessageSujet: Re: DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES   DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
DE RIDDERS VAN HET GULDEN VLIES
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over het stamboek // A propos du stud-book :: Activiteiten // Activités-
Sauter vers: