Mérens Belgium
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Mérens Belgium

Stud-Book du Mérens / Belgium / Merens Stamboek
 
AccueilAccueil  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-45%
Le deal à ne pas rater :
WHIRLPOOL OWFC3C26X – Lave-vaisselle pose libre 14 couverts – ...
339 € 622 €
Voir le deal

 

 Sarcoïden

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Sofie

Sofie


Féminin Nombre de messages : 3
Age : 37
Date d'inscription : 21/08/2007

Sarcoïden Empty
MessageSujet: Sarcoïden   Sarcoïden Icon_minitimeDim 14 Oct - 11:12

Hallo

Mijn mérens heeft sinds een paar jaar een sacroïd aan zijn ook?

Nu vraag ik me af of er nog mensen die dit hebben en hoe ze deze behandelen.
Revenir en haut Aller en bas
Tania

Tania


Féminin Nombre de messages : 148
Age : 54
Localisation : Machelen-a/d-Leie
Date d'inscription : 18/03/2007

Sarcoïden Empty
MessageSujet: Re: Sarcoïden   Sarcoïden Icon_minitimeMer 24 Oct - 18:41

Goede avond,

'k heb eens "gegoogled" op sarcoïd-sacroïd (?), maar 'k veronderstel dat jullie dat zelf ook gedaan hebben...
'k heb dit gedaan uit nieuwsgierigheid omdat ik in de diergeneeskundige sektor werk (maar jammer genoeg niet voor de paarden).
Maar goed : 'k heb dus eens gezocht, en ben tot de conclusie gekomen dat ik er niets van ken...en ik zelf in dat geval de hulp zou inroepen van mijn dierenarts die ik voor 200 % vertrouw... Maar dat zullen jullie ook al gedaan hebben denk ik...

Hopelijk is er iets uit de bus gekomen !
Succes
Tania
Revenir en haut Aller en bas
Sofie

Sofie


Féminin Nombre de messages : 3
Age : 37
Date d'inscription : 21/08/2007

Sarcoïden Empty
MessageSujet: Re: Sarcoïden   Sarcoïden Icon_minitimeDim 4 Nov - 14:48

Bedank voor het antwoord Tania.

Ik heb er 2 dierenartsen bij gehaald en heb al verschillende behandelingen ondergaan.
Toch bleef de sarcoïd zitten en werd het niet veel beter.
Ik rij op een fokkerij en daar hebben de mensen me laten weten dat er niet echt een middel tegen is.
Toch wil ik het nog een keer proberen en in december komt er een andere dierenarts.

Momenteel krijgt hij een homeopathisch middel waarbij het niet groter word en heel stilletjes verkleind.
Hij heeft er 2, 1 aan zijn rechteroog en 1 in de hals.
Blijkbaar komt het van muggen en vliegen die het verspreiden. Het is een variant van bij de koeien maar die zijn er imun tegen.

Die aan zijn oog was vorige winter zo groot dat hij zijn oog bijna niet meer kom openhouden. De DA zei dat het beste was om het weg te snijden maar dan was hij zijn oog kwijt. Omdat ik van menig ben om meerdere mensen hun mening te vragen ben ik bij een andere DA terecht gekomen en die heeft mij het homeopatisch middel voorgeschreven waaardoor het nu nog een bultje is en hij nog alles kan zien.

De enigste echt oplossing is tijdens de lente en zomer je paard een vliege deken en genoeg in wrijven met antivliegenmiddel en dan heb je 70% kan dat je paard het niet krijgt.

Zal zo vlug mogelijk fotos proberen te plaatsen
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Sarcoïden Empty
MessageSujet: Re: Sarcoïden   Sarcoïden Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Sarcoïden
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Mérens Belgium :: Over de Mérens // A propos du Mérens :: Uw vragen // Vos questions-
Sauter vers: